Mengimbau memori: Lukisan Epal!


Hari ini nak imbas kenangan Aira di SMK Clifford...
sudah baca entri ini sepucuk surat untuk guru anda ?
kalau belum baca lah ye... baru lah tak pening baca entri ni..
okay, hari ini nak cerita tentang lukisan!
kalau anda semua nak tahu..
Aira ni tangan kayu!

memang tak pandai nak ...
lukis jantung bolehlah... dah terpaksa!sains!
satu hari ni Cikgu seni kesayangan pelajar 1P3 dan 2K3, Cikgu Razmi! 

suruh lukis gambar sebab belajar tajuk catan, lepas tu kena warna guna warna air!
Aira cuba lukis tapi tak serupa macam ! macam adalah!

nasib Aira memang baik!
cikgu Razmi pun tolong lukis dan warnakan sekali! Cemburu tak??? 

cantik tak???
lukisan tu dah berusia 2 tahun lebih!
Aira masih simpan tau!
siap ada tanda tangan cikgu lagi!
Cikgu cakap "mana lah tahu nanti Cikgu meninggal lukisan ni mahal..
kaya awak Kak Long!"
Kalau berharga pun Aira tak nak jual!
kenangan tu!
sekarang Aira dapat tahu yang pelajar 3M3 dah tak belajar dengan Cikgu Razmi!
semua rindu dekat cikgu walaupun satu sekolah!
lain lah Aira ni 4 Jam dari sekolah tu!

*esok sekolah ganti!


★ Don't shy to comment or like this entry ★

3 000 Readers:

ciksukaberangan said...

HAHA. la ni saya lukis pun cikgu yang tlong make up sikit. still tak pandai melukis. lalala~

Lady Aira said...

ooh..okay la kalau try lukis gak..

Megat Najmuddin said...

cantik gak...

 
Copyright © 2011 - 2016 reserved to Aira Amir